هزینه ونیر کامپوزیت دندان
جدید مقالات کلینیک تاج دنتال 0 نظر کاربران 8 اسفند 1402

هزینه کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۲

کامپوزیت یکی از پرکاربردترین مواد ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی امروزی است که می توان طیف گسترده‌ای از درمان‌ها را با آن انجام داد. ما در این صفحه ابتدا هزینه درمان هایی که کامپوزیت در آن ها استفاده می شود را در قالب جدول درج کرده ایم. سپس هر آن چیزی که باید درباره این ماده دندانپزشکی و کاربردهای آن بدانید را، به زبانی بسیار ساده توضیح خواهیم داد. برای شروع، جدول قیمت و هزینه کامپوزیت دندان سال ۱۴۰۲ در دندانپزشکی شبانه روزی تاج را مشاهده بفرمایید.

جدول هزینه کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۲

قیمت کامپوزیت برای زیبایی هر واحد دندان در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج دنتال، از 2 میلیون تومان شروع می شود. قیمت کامپوزیت کل دندان ها نیز چیزی حدود 20 الی 40 میلیون تومان است.

نوع درمانهزینه کامپوزیت دندان
ونیر کامپوزیت هر واحد دندان از ۲ میلیون تومان
پر کردن دندان های خلفی با کامپوزیت از ۱ میلیون تومان
پر کردن دندان های قدامی با کامپوزیت از ۱.۲ میلیون تومان
بیلداپ دندان با کامپوزیت از ۲.۵ میلیون تومان
باندینگ کامپوزیت برای ترمیم شکستگی، لب پر شدگی، ترک خوردگی و .. از ۱.۲ میلیون تومان
جدول هزینه و قیمت کامپوزیت در سال ۱۴۰۲

(لازم به ذکر است که قیمت و هزینه کامپوزیت دندان مندرج در جدول بالا مرتبط به کلینیک شبانه روزی تاج دنتال است. ما از درج قیمت کامپوزیت دندان با برندهای متفرقه یا هزینه کلینیک های دیگر صرف‌نظر کرده‌ایم زیرا معتقدیم برندهایی ما که کار می‌کنیم استاندارد بوده و کیفیت بهتری دارند.)

💎 این نوشته رو هم از دست ندید: هزینه لمینت دندان چقدر است؟

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان یک ترکیب پلیمری است که در دندانپزشکی از آن به عنوان یک ماده مستحکم کننده و یا چسب استفاده می شود. این ماده صناعی ساختاری متشکل از 3 جزء دارد. که این اجزاء عبارتند از:

  • مواد ماتریس رزین: از این مواد برای افزایش مقاومت و استحکام کامپوزیت استفاده می شود
  • مواد پر کننده: پر کننده ها برای ایجاد خاصیت جلاء و درخشندگی کامپوزیت ها استفاده می شود.
  • و مواد اتصال دهنده: از این مواد برای ایجاد اتصال بین ماتریس رزین و مواد پر کننده استفاده می شود.
عکس کامپوزیت دندان در تیوب

بنابراین در مجموع، کامپوزیت دندان ساختاری 3 جزئی متشکل از چند ماده مختلف است که سفید، مستحکم و دارای خاصیت درخشندگی و تقلید از مینای دندان ما را دارد. بنابراین از آن می توان برای مقاصد مختلفی در دندانپزشکی استفاده کرد.

مشاوره رایگان کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره در خصوص کامپوزیت ها با ما در ارتباط باشید.

هزینه کامپوزیت دندان جلو چقدر است؟

دندان های جلویی به دلیل اینکه تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی لبخند دارند بسیار مورد توجه هستند. برای کامپوزیت دندان جلو از بهترین نوع کامپوزیت استفاده می شود تا زیبایی و درخشندگی خوبی داشته باشد. به همین دلیل قیمت کامپوزیت دندان جلو کمی بیشتر از سایر دندان هاست. در ادامه جدول قیمت انواع کامپوزیت دندان جلو را ملاحظه می کنید:

برند کامپوزیت دندانقیمت هر واحد کامپوزیت
کامپوزیت دندان نانو سرامیک3.200.000 تومان
کامپوزیت ips شیشه ای3.200.000 تومان
کامپوزیت کاریزما آلمانی3.000.000 تومان
کازمادنت آمریکایی4.500.000 تومان
کامپوزیت اولترادنت آمریکایی3.500.000 تومان
کامپوزیت دنتسپلای سیرونا آلمانی4.000.000 تومان
جدول هزینه کامپوزیت دندان جلو

با انواع کامپوزیت دندان آشنا شوید

اینجا منظورمان از انواع کامپوزیت دندان، بررسی برندهای رایج در بازار نیست بلکه میخواهیم آن ها را طبقه بندی کنیم. به روش های مختلفی می توان این مواد را دسته یا طبقه بندی کرد با این حال ما ترجیح می دهیم آن ها را بر اساس محل استفاده و کاربرد به 3 دسته تقسیم می کنیم.

این سه دسته این ها هستند:

  • کامپوزیت دندان های جلو (قدامی)
  • کامپوزیت دندان های عقب (خلفی)
  • و کامپوزیت های یونیورسال

در ادامه با هر کدام از این 3 مورد و همچنین قیمت و هزینه کامپوزیت دندان با آن ها آشنا می شوید.

کامپوزیت دندان های جلو

به این دسته، کامپوزیت های قدامی نیز گفته می شود و از نظر کیفیت، طبیعی بودن و زیبایی بسیار مورد توجه هستند. به طور کلی از این کامپوزیت ها برای اهداف زیر استفاده می شود:

💎 این نوشته رو هم از دست ندید: هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

– ترمیم دندان های پوسیده و آسیب دیده جلویی

از این کامپوزیت ها برای ترمیم های جزئی تا گسترده یک دندان جلویی استفاده می شود. آن ها درخشش طبیعی دارند و از نظر زیبایی شباهت زیادی به مینای دندان خودمان دارند. همچنین از نظر دوام تا حد زیادی مقاوم هستند.

کامپوزیت دندان های جلو معمولا برای پر کردن و ترمیم دندان ها پس از عصب کشی انجام می شود. زیرا می توان بدون نیاز به روکش کردن، دندان را بازسازی کرد.

عکس کامپوزیت دندان جلو

– اصلاح طرح لبخند با ونیر کامپوزیت دندان

به زبان بسیار ساده، اصلاح طرح لبخند یعنی اینکه ما بیاییم و تمام دندان هایی که در طرح لبخند قرار دارند را مرتب، زیبا و سفیدتر کنیم. برای اصلاح طرح لبخند روش های زیادی وجود دارد، اما امروزه بیشتر با لمینت دندان و ونیر کامپوزیت اینکار را انجام می دهند. اما ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت یعنی اعمال لایه لایه خمیر کامپوزیت روی سطوح مختلف دندان های جلویی، برای زیباکردن آن ها. ما در این درمان که کاملا جنبه زیبایی و گاه درمانی دارد، روی سطوح مختلف تمام 6 تا 8 دندان جلویی در هر فک، لایه هایی از کامپوزیت قرار می دهیم یا آن ها را با کامپوزیت می پوشانیم. به عبارتی کامپوزیت ونیر یک درمان زیبایی گسترده است و با پر کردن دندان ها و یا حتی ترمیم جزئی آن ها متفاوت است.

عکس اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان

چه کسانی به ونیر کامپوزیت دندان نیاز دارند؟

تمام افرادی که به دلیل مسائل زیر، می خواهند لبخند و دندان های زیباتری داشته باشند کاندید انجام این درمان زیبایی هستند:

  • تغییر رنگ دندان ها به صورت دائمی
  • لکه شدن بخش یا بخش هایی از دندان که این لکه با هیچ روشی از بین نمی رود
  • نامرتب بودن جزئی دندان ها (روی هم افتادگی دندانی یا کج بودنشان)
  • وجود فاصله بین دندان های جلو
  • کوتاه بودن طول دندان ها
  • شکستگی، لب پر شدگی و ترک خوردگی دندان های جلو
  • و سایر مسائل و مشکلات مشابه

تفاوت کامپوزیت ونیر با لمینت دندان چیست؟

ونیرهای کامپوزیتی و لمینت ها هر دو از یک خانواده هستند و مشکلات مشابهی را برطرف می کنند. هرچند که از هر دو برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شود و اهداف یکسانی دارند اما با هم تفاوت های زیادی دارند. برخی از مهمترین تفاوت های این دو درمان شامل این موارد می شوند:

از نظر زیبایی عین هم نیستند

مهمترین تفاوت بین این دو درمان، میزان طبیعی و زیبای بودنشان است. به طور کلی لمینت دندان زیبایی بیشتری دارد و از نظر شکل و ویژگی ها تقریبا شبیه مینای دندان خودمان به نظر می رسد.

کامپوزیت ونیرها از سوی دیگر با اینکه سفید و همرنگ دندان هستند اما به اندازه لمینت ها شکل و ظاهر زیبا و طبیعی ندارند. در بهترین حالت اگر شخصی به کامپوزیت دندان های جلوی شما نگاه کند هرچند سخت ولی متوجه می شود که دندان های خودتان نیستند.

عکس تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان
جنسشان با هم متفاوت است

لمینت ها را با نام ونیر پرسلین هم می شناسند آن ها از جنس نوعی سرامیک دندانپزشکی هستند اما ونیر های کامپوزیتی از جنس رزین کامپوزیت هستند که این خود نوعی پلیمر صناعی است.

ماندگاری یکسانی ندارند

ماندگاری لمینت ها بسیار بیشتر از ونیر کامپوزیت دندان است زیرا جنسشان چنین ایجاب می کند. طول عمر کامپوزیت دندان های جلو می تواند بین 5 تا 10 سال باشد با این حال لمینت ها در صورت مراقبت درست تا 20 سال نیز دوام خواهند داشت.

یکی از آن ها درمان مستقیم است و دیگری غیر مستقیم

درمان مستقیم یعنی همه چیز در مطب دندانپزشک انجام شده است و درمان غیر مستقیم یعنی اینکه بخشی از درمان در مطب و بخش دیگری در لابراتوار صورت می گیرد. ونیر کامپوزیت ها درمان های مستقیم به شمار می روند زیرا همه مراحل آن ها در داخل مطب و توسط دندانپزشک صورت می گیرد حال آنکه لمینت ها غیر مستقیم هستند و ابتدا دندان ها تراش خورده و قالب گرفته می شوند سپس در لابراتوار بر اساس قالب ها لمینت های نازک مخصوص شما ساخته می شود.

یکی از آن ها رنگ پذیری زیادی دارد

ونیر کامپوزیت دندان بیشتر از لمینت ها دچار تغییر رنگ می شوند زیرا ساختار آن ها متخلخل است. بنابراین در صورتی که غذاها و نوشیدنی های رنگدانه دار مثل چای و قهوه مصرف شود و یا استعمال دخانیات بی رویه باشد کامپوزیت به سرعت تغییر رنگ می دهد.

عکس قبل و بعد ترمیم دندان قدامی با ونیر کامپوزیت دندان
تفاوت هزینه آن ها زیاد است

تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت یکی دیگر از وجه تمایز های آن ها است. لمینت ها با اینکه خوب و بهتر از کامپوزیت ونیرها هستند ولی هزینه های سرسام آور و بیشتری روی دست مراجعان می گذارند. تفاوت قیمت آن ها زیاد است و به عنوان مثال اگر یک واحد لمینت 3 میلیون تومان باشد هزینه کامپوزیت دندان ونیری می تواند 2 میلیون تومان باشد و خب 1 میلیون اختلاف قیمت قابل توجهی است. (این فقط یک مثال بود)

قیمت و هزینه کامپوزیت دندان به صورت ونیری در کلینیک تاج دنتال از ۱.۲ میلیون تومان به ازای هر واحد است.

هزینه ونیر کامپوزیت دندان با برندهای دیگر در سایر کلینیک ها
نام برند کامپوزیتکشور مبداقیمت کامپوزیت ونیر هر واحد
هزینه کامپوزیت ونیر اسپیدنتچیناز 2 میلیون
قیمت کامپوزیت ونیر شوفوژاپناز 2.5 میلیون
قیمت کامپوزیت ونیر سولافیلانگلیساز 3 میلیون
 هزینه کامپوزیت دندان SDIاسترالیااز 1.5 میلیون
اپالیس FGMبرزیلاز ۱.۲ میلیون
تعرفه ونیر کامپوزیت ونیر آکسفوردآلماناز ۱.۳ میلیون
گرادیا GCژاپناز ۱.۳ میلیون
هزینه کامپوزیت دندان توکویاما ژاپنیژاپناز ۱.۷ میلیون
زنیتآلماناز ۱.۸ میلیون
هزینه کامپوزیت دندان سارمکوسوئیساز ۱.۹ میلیون
جیانیان GCژاپناز 3 میلیون
قیمت کامپوزیت ونیر کاریزماآلماناز ۲.۷ میلیون
IPSسوئیس – آلماناز ۲.۶ میلیون
هزینه کامپوزیت ونیر کازمادنتآمریکااز ۲.۹ میلیون
هزینه کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۲ با برندهای مختلف

مزایای دریافت نوبت دندانپزشکی از کلینیک تاج دنتال

برخی از افراد به دلیل مشغله های زیاد فرصت ندارند در طول روز برای دریافت خدمات دندانپزشکی به کلینیک مراجعه نمایند. اما شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز برای دریافت خدمات به کلینیک تاج مراجعه نمایید. ما یک کلینیک شبانه روزی هستیم که همه روزه حتی روزهای تعطیل باز هستیم. چنانچه یک مورد اورژانسی داشته باشید یا یک ویزیت معمولی، ما همیشه آماده خدمت رسانی به شما هستیم.😊

قیمت‌ انواع کامپوزیت دندان

اخیرا، با توجه به تنوع برندها و کاربردهای گوناگون، کامپوزیت‌ های دندانی با کیفیت و قیمت متفاوت به وسیله برندهای معروف در سراسر جهان تولید می ‌شوند.در ادامه، قصد داریم به بررسی تقریبی قیمت ‌های انواع کامپوزیت دندان بپردازیم.

قیمت کامپوزیت ‌های سوئیسی

کامپوزیت ‌های سوئیسی به عنوان یکی از محصولات با کیفیت معروف بوده و قیمت آنها بین 2.500.000 تا 3.500.000 تومان برای هر واحد متغیر است، که به برند سازنده وابسته است.

کامپوزیت IPS سوئیسی

محصولی از شرکت ایوکلار، که با میانگین قیمت 3.500.000 تومان برای هر واحد همراه با یک سال ضمانت ارائه می ‌شود. ایوکلار، سازنده کامپوزیت ‌های IPS، از دهه 1930 در زمینه تولید محصولات دندان‌پزشکی فعالیت مستمر دارد و این کامپوزیت ‌ها به عنوان محصولاتی با دوام، زیبا و مقاوم در برابر تغییر رنگ شناخته می ‌شوند.

قیمت کامپوزیت سارمکو سوئیسی

کامپوزیت دندان سارمکو (Saremco) یکی از گزینه ‌های با کیفیت و هزینه مناسب از کامپوزیت ‌های سوئیسی است. قیمت این نوع کامپوزیت به طور متوسط حدود 2.500.000 تومان برای هر واحد با 9 ماه ضمانت می ‌باشد.

قیمت کامپوزیت‌ های آلمانی

برندهای مختلفی در کشور آلمان در زمینه تولید کامپوزیت ‌های دندانی فعالیت می‌ کنند. قیمت این کامپوزیت‌ ها به طور متوسط در حدود 2.500.000 تا 3.500.000 تومان برای هر واحد است.

کامپوزیت‌ های آلمانی معروف:

  • کاریزما: با قیمت حدودی 2.500.000 تومان به همراه 9 ماه ضمانت.
  • زنیت: 2.000.000 تومان با 6 ماه ضمانت.

قیمت کامپوزیت‌ های آمریکایی

محصولات آمریکایی به دلیل کیفیت و تکنولوژی بالا معروف هستند و قیمت آنها در حدود 3.500.000 تومان برای هر واحد است.

قیمت کامپوزیت ‌های ژاپنی

کامپوزیت ‌های ژاپنی در ایران طرفداران زیادی دارند و قیمت میانگین آنها بین 1.500.000 تا 2.000.000 تومان برای هر واحد است.

قیمت کامپوزیت‌ های انگلیسی و چینی

  • سولافیل انگلیسی: با قیمت حدود 1.500.000 تومان به همراه 3 ماه ضمانت.
  • اسپیدنت چینی: 1.500.000 تومان به همراه 6 ضمانت.

بنابراین، اگر به دنبال یک کامپوزیت با کیفیت و قیمت مناسب هستید، اسپیدنت چینی یک انتخاب مناسب با هزینه تقریبی 1.500.000 تومان برای هر واحد است.

هزینه انواع برندهای کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت ونیر به چه عواملی بستگی دارد؟

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان در واقع به عوامل مختلفی بستگی دارد. به این معنی که تنها برند کامپوزیت نیست که روی هزینه تاثیر میگذارد و عواملی هستند که می توانند روی هم رفته باعث کم و زیاد شدن هزینه ها شود. به طور کلی هزینه ای که باید برای اصلاح طرح لبخند خود به دندانپزشک پرداخت کنید به این عوامل بستگی دارد:

نوع مشکل

اگر خاطرتان باشد نوع مشکلات را در چند پاراگراف بالاتر توضیح دادیم و گفتیم که به عنوان مثال تغییر رنگ، لکه، شکستگی و … برخی از مشکلاتی هستند که زیبایی لبخند را زیر سوال می برند.

نوع مشکل در برآورد دقیق تر قیمت کامپوزیت ونیر دندان تاثیر دارد. به این شکل که برای مشکلات ساده تر مثل تغییر رنگ کامپوزیت کمتری مصرف می شود بنابراین هزینه کمتر است. هرچقدر مشکل شدیدتر باشد هزینه ای که باید پرداخت کنید بیشتر می شود. به عنوان مثال قیمت کامپوزیت ونیر دندان برای دندانی که علاوه بر تغییر رنگ لب پر هم شده بیشتر می شود.

تعداد دندان ها

هزینه ها معمولا به ازای هر واحد درج می شود. مثلا زمانی که گفته می شود هزینه کامپوزیت دندان 1 میلیون تومان است منظور این است که برای پوشش هر دندان با کامپوزیت، باید یک میلیون تومان هزینه صرف شود. برای تعداد بیشتری دندان قاعدتا هزینه های بیشتری باید پرداخت کنید. اما ممکن است لزوما تمام دندان کامپوزیت نشود، در چنین شرایطی هزینه کمتر خواهد بود.

برند کامپوزیت

احتمالا مهمترین عاملی که مستقیما روی هزینه کامپوزیت دندان برای زیبایی دندان ها تاثیر گذار است، برند آن باشد. برندهای زیادی در مارکت دندانپزشکی ایران وجود دارند که کیفیت خوبی هم دارند.

اما معمولاً برندهای آمریکایی و اروپایی هزینه های بیشتری دارند. مثلاً قیمت کامپوزیت دندان کازمادنت آمریکایی ممکن است بیشتر از 3 میلیون به ازای هر واحد دندان باشد. هزینه کامپوزیت ونیرهای آسیایی به مراتب کمتر از نمونه های دیگر است.

رنگ کامپوزیت دندان

عکس کامپوزیت دندان در تیوب

کامپوزیت ها در رنگ های مختلفی ساخته می شوند. در واقع اینطور نیست که سفیدترین حالت ممکن را داشته باشند. آن ها در اصل سفید هستند، اما سایه های رنگ سفید هستند و به ترتیب خاصی تیره تر می شوند.

رنگ های سفید تر هزینه بیشتری دارند و رنگ های تیره تر هزینه کمتر. مثلا قیمت کامپوزیت دندان جلو که سفیدتر به نظر می رسند بیشتر از دندان های از دندان های نیش و آسیاب کوچک است.

دندانپزشک

متخصصان ترمیمی و زیبایی هزینه بیشتری برای ونیر کامپوزیت کردن دندان ها درخواست می کنند زیرا نرخ متخصص با نرخ دندانپزشک عمومی متفاوت است.

شهر محل زندگی

شهری که در آن زندگی می کنید نیز تاثیر زیادی روی هزینه کامپوزیت دندان دارد. به احتمال زیاد هزینه ها در تهران بیشتر از شهرهای دیگر است. در همین تهران نیز قیمت ها در نواحی مختلف یکسان نیست و به نظر می رسد این تفاوت قیمت ها به دلیل اجاره بهای مطب، میزان مالیات و حتی امکانات هر مطب باشد. بنابراین علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان را تا اینجا درک کردید.

کامپوزیت دندان های عقب (خلفی)

کامپوزیت دندان خلفی در واقع همان کامپوزیت های قدامی هستند با این تفاوت که مقاوم تر بوده و از نظر زیبایی چندان قابل توجه نیستند. در واقع این مواد جایگزین آمالگام هستند که تلاش شده تا مقاومتی نزدیک به آمالگام داشته باشند و دندان های ترمیم شده عقب را زیباتر جلوه دهند.

عکس پر کردن دندان با کامپوزیت دندان

این کامپوزیت ها برای پر کردن دندان ها بسیار مناسب هستند و طوری طراحی شده اند که در برابر سایش دندان ها و نیروهای وارد شده بر دندان ها حین جویدن مقاومت کنند بنابراین می توانند عمر زیادی نیز داشته باشند. قیمت و هزینه کامپوزیت دندان های خلفی جهت پر کردگی در جدول زیر درج شده است.

نوع ترمیمهزینه بر حسب تومان
هزینه ترمیم کامپوزیت کلاس پنج یا یک سطحیاز از ۱.۲ میلیون
هزینه ترمیم کامپوزیت دو سطحی کلاس سهاز ۱.۴ میلیون
قیمت ترمیم کامپوزیت سه سطحی یا کلاس چهاراز ۱.۵ میلیون
تعرفه ترمیم بیلداپ با کامپوزیت نوری(دندان دائمی)از ۲.۵ میلیون
جدول هزینه ترمیم دندان با کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۲

کامپوزیت‌ دندان یونیورسال

سرانجام نوبت به معرفی کامپوزیت های یونیورسال می رسد. این ها موادی هستند که زیبایی و مقاومت بسیار بالایی دارند. در واقع طوری ساخته شده اند که هم می توانند برای اصلاح طرح لبخند به عنوان ونیر کامپوزیت استفاده شوند و هم برای ترمیم و پر کردن دندان های خلفی کارایی دارند. قیمت و هزینه کامپوزیت دندان یونیورسال بیشتر از دو نمونه دیگر است. یکی از مشهورترین کامپوزیت های یونیورسال نانوهیبرید دنتکس است.

عکس بیلداپ دندان با کامپوزیت دندان

آیا بیمه هزینه ‌های کامپوزیت دندان را پرداخت می کند؟

نوع بیمه‌ ای که فرد تحت پوشش آن قرار می‌ گیرد می‌ تواند بر هزینه‌ های مرتبط با درمان و ترمیم دندان‌ ها تاثیر بگذارد. بعضی از بیمه‌ های تکمیلی امکان دارد که بخشی از هزینه‌ های کامپوزیت دندان را تقبل کنند. اما این بیمه ‌ها تنها هزینه‌ های درمانی را تحت پوشش قرار می‌ دهند و هزینه‌ های مرتبط با زیبایی دندان ها را پوشش نمی ‌دهند. کامپوزیت دندان یکی از روش‌ هایی است که برای افزایش زیبایی ظاهری دندان‌ ها انجام می ‌شود، بنابراین بیمه ‌ها قیمت کامپوزیت دندان را تحت پوشش نمی‌گیرند.

بهترین کامپوزیت دندان برای کدام کشور است؟

خیلی سخت است که به سوال “بهترین کامپوزیت دندان برای کدام کشور است” بخواهیم به صورت سرسری پاسخ دهیم زیرا باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. در بازار می گویند که کامپوزیت دندان آمریکایی جزء بهترین هاست اما ترجیح میدهیم لیستی از بهترین برندها را برایتان معرفی کنیم.

  • Bisco
  • Coltene
  • DMG America
  • DMP Dental
  • Ivoclar
  • Vivaden
  • Kerr
  • Tokuyama
  • Dental America
  • SDI SAREMCO
  • Cosmedent
  • IPS

قیمت کامپوزیت دندان با این برندها معمولا بیشتر از کامپوزیت های دیگری است که نامشان به گوشتان خورده است.

پاسخ به سوالات رایج درباره کامپوزیت ها: ونیرها، پر کردنی ها و هزینه هر کدام

درمان کامپوزیت دندان به چند جلسه زمان نیاز دارد؟

اگر بخواهیم ونیر کامپوزیت دندان را به صورت اصولی انجام دهیم به بیش از یک جلسه زمان نیاز داریم. ممکن است بین 1 تا 2 جلسه زمان نیاز باشد. اما ترمیم دندان یا پر کردن دندان را کامپوزیت معمولا نیاز به یک جلسه کوتاه دارد.

مدت زمان انجام کامپوزیت دندان چقدر است؟

برای اصلاح طرح لبخند با ونیر کامپوزیت دندان هر جلسه بین 2 تا 6 ساعت طول خواهد کشید. و مدت زمان ترمیم دندان یا پر کردن آن با کامپوزیت معمولا 1 ساعت طول می کشد.

تفاوت بین کامپوزیت گرانقیمت و ارزان قیمت چیست؟

همانطور که در بخش عوامل تاثیر گذار بر هزینه کامپوزیت دندان نیز اشاره کردیم، کامپوزیت هایی که برند ناشناخته دارند هزینه کمتری دارند و هزینه پایین نباید شما را ترغیب کند که دندان هایتان را با آن ها ترمیم کنید. این ها کیفیت پایینی دارند، به راحتی دچار لک و تغییر رنگ می شوند و خیلی زود نیاز به تعویض پیدا می کنند و شما مجبور می شوید هزینه بیشتری پرداخت کنید. خلاصه اینکه قیمت کامپوزیت دندان ترمیمی و یا هزینه ونیر کامپوزیت خیلی ارزان است بیحکمت نیست.

هر واحد کامپوزیت چند دندان است؟

منظور از هر واحد کامپوزیت فقط یک دندان است. بر اساس اینکه چندان دندان کامپوزیت شده هزینه ها متفاوت است. مثلا در ونیر کامپوزیت ممکن است از هر فک ۸ دندان کامپوزیت شوند بنابراین هزینه ۸ واحد کامپوزیت برای هر دندان حساب می شود.

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

امتیاز از راست به چپ افزایش میابد

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون کسی امتیازی نداده، شما اولین نفر باشید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.